Büroomaailma üks omanikke Jüri Ross andis intervjuu Äripäevale, kus oli juttu kaubanduse väljavaadetest, tarbimise ergutamisest ja maksudest. Täisteksti saab lugeda siit:
Jaekaubanduse müügimahud on viimased kaks aastat olnud languses võrreldes eelneva aasta sama perioodiga. Millal võiksid teie hinnangul mahud taas kasvama hakata ja mis selleks juhtuma peab?
Minu 32-aastane töökogemus jaekaupmehena ütleb, et iga majanduskriisiga kaasneb B2C sektori (ettevõtjalt tarbijale müümine) müükide langus, sest ostjad hakkavad valima odavamat kaupa ja suuremad ostud nagu mööbel, kodutehnika või IT-seadmed lükatakse edasi. See on arusaadav alalhoiu eluvorm. Seega kasv algab pärast seda, kui elektri hind stabiliseerub, meie naabri Venemaa fašistlik riigikord asendub demokraatiaga ja meie valitsus võtab eesmärgiks maksude mitte kahjustada maksude tõstmisega alla mediaanpalga teenivate inimeste toimetulekut.
Mis on teie ootus valitsusele, et taas tarbimist ergutada? Palun andke kaks soovitust.
Kui oleks olnud minu teha, siis ma oleksin asendanud automaksu ettevõtete kasumimaksuga, mis peaks näiteks kümne aasta jooksul jõudma Euroopa Liidu riikide keskmisele tasemele.Veel soovitaksin valitsusel asendada käibemaksutõusud töötajate palgatulu astmelise tulumaksuga nii, et selle määr oleks lähedane Euroopa Liidu keskmisele.
Kaubandussektori maksuvõlad on hakanud kasvama. Milline on teie lähituleviku prognoos kaubandusettevõtete tervisele ning milliseid muutusi võivad tekkinud probleemid kaubandussektoris kaasa tuua?
Kaubandusettevõtete tervise eest vastutab firma juht ning probleemideta äritegevust ei ole olemas. Probleeme tuleb ikka lahendada. Kui sa oled töökas, haritud, ärikogemusega, aus ja empaatiline juht, siis saad nendega hakkama paremini kui sinu konkurendid. Meie elame kapitalistliku ühiskonna turutingimustes ja need kaupmehed, kes ei saa hakkama, peavad otsima endale väljakutset uuel ärialal või siis lõpetama äri ja asuda palgatööle.