Näiteid värsketest ümberehitustest, mis peatselt jälle üles kaevatakse, leiab Tallinnast veel, tõreleb koos Keskerakonnaga linna valitsevate sotsiaaldemokraatide hulka kuuluv
.Pärast suvist pausi Tallinna südalinna sattudes läks meel kurvaks, nähes Hobujaama ümbruses suures mahus üles kaevatud ja osaliselt juba ümber ehitatud tänavaid. Miks ometi ei oleks võinud sama ümberehituse käigus teha valmis ka suur osa uue peatänava lahendusest, mida linnapea Taavi Aas ja Keskerakond lubasid meile juba 2017. aasta kohalikel valimistel? 2023. aastani oleks olnud võimalik selle rajamiseks vajaminevast eelarvest 80 protsenti saada Euroopa Liidu vahenditest.
Kahjuks kadus peatänava projekt Reidi tee valmimise taha. Reidi tee sai valmis, aga peatänava projekt vajus veel sügavamale sahtlisse. Eelmise aasta lõpus sõlmis linnavalitsuse koalitsioon lõpuks kompromissi, et peatänavaga alustatakse pärast Liivalaia tänava rekonstrueerimist. Peatänavat ootame seega veel mõnda aega.
Kuidas teha nii, et suurte ehitustööde puhul vaadataks suurt plaani ega peaks äsja tehtut mõne aasta pärast uuesti üles kaevama?
Samas piirkonnas Gonsiori tänaval ehitati alles hiljuti ümber bussipeatused, et ära mahutada rattateed. Näiteid värsketest ümberehitustest, mis peatselt jälle üles kaevatakse, leiab Tallinnast veel, kasvõi seesama Liivalaia. Keskkonna- ja kommunaalamet koos transpordiametiga saavad selliseid anomaaliaid vältida, kui töötavad suure pildi alusel. Mõlema ameti etteotsa on üle aastakümnete saanud uued juhid, kelle puhul on lootus, et nad näevad suurt plaani ja ka tegutsevad selle järgi.
Liivalaia tänav on Tallinna tellitud uuringu järgi kõige mõistlikum koht uue trammiliini jaoks. Liivalaia tänava trammivajadus on saanud lausa silmanähtavaks. Suvega on seal taevasse kerkinud uus pilvelõhkuja, kuhu peatselt hakkavad iga päev sõitma tuhanded inimesed. Praeguses seisus autodega. Mitut fooritsüklit siis vaja läheb, et jalakäijad sellest tänavast üle saaks? Tramm ja väiksem autoliiklus parandaks elukvaliteeti, turvalisust ja ka läbilaskvust, kui seda mõõta inimestes, mitte autodes.
Kui peatänava edasilükkamine on hind, mida Liivalaia trammi eest maksta, siis olgu nii. Eks selle kevadsuvega traumeeritud tallinlastele oleks väljavaade peatselt taas üleskaevatavast kesklinnast väljakannatamatu. Lootus on ka, et juhivahetused transpordiametis ja keskkonna-kommunaalametis toovad kaasa värskemaid mõtteid kaasaegsemast linnaruumist, kuhu mahub turvaliselt liikuma ka jalgsi ja rattaga, kus ühistransport muutub kiiremaks ning kus vanad puud jäävad alles ja uusi tuleb juurde.
Vana-Kalamaja tänava rekonstrueerimine on hea näide ja abiks ka skeptikute ümberveenmisel. Muutus Tallinna linnaplaneerijate mõtlemises on siiski juba toimunud ja paljud praegused tegemised on veel hiljuti tehtud vigade parandused. Kurb on see, et tulevase peatänava asukohas tehakse siiski ka praegu veel uusi vigu, mida mõne aasta möödudes on vaja parandama hakata.